آنچه که هر مهندس ابزار دقیق باید بداند؟

در ذهن مهندس ابزار دقیق

به عنوان یک مهندس ابزار دقیق ، چیزهای کمی وجود دارد که برای کار در محل کار خود باید بدانیم. نکته اصلی فرآیند کارخانه ای است که در آن کار می کنیم. این می تواند یک طبقه مغازه کوچک به یک میدان نفتی بزرگ باشد.

ما ممکن است بخشی از یک گروه توسعه محصول باشیم که محصولات اتوماسیون را برای صنایع تولید می کند یا ممکن است بخشی از تیم طراحی و توسعه باشیم که مهندسی دقیق را انجام می دهد یا ممکن است بخشی از تعمیر و نگهداری کارخانه هایی مانند کارخانه سیمان، کارخانه قند، نیروگاه، نفت و گاز، پالایشگاه ها و غیره

کار ما در هر جنبه ای از یک فرآیند نهفته است تا زمانی که به کنترل فرآیند برای کنترل، حفظ و تداوم فرآیند از طریق ابزارها نیاز دارد، ما باید فرآیندی را درک کنیم که به کاری که انجام می دهیم برتری بهتری می دهد.

ابزار دقیق از کنترل روشن/خاموش شیر ساده تا پیاده سازی منطقی پیچیده برای تحلیل حلقه بسته که تیم ابزار دقیق را در کنترل کل فرآیند قرار می دهد.

همچنین از PLC/DCS در صنایع اتوماسیون برای تسهیل عملیات کارخانه استفاده می شود که باز هم بخشی از کار تیم ابزار دقیق است زیرا فقط یک مهندس ابزار دقیق از فرآیند داخل و خارج می داند.

بنابراین یک مهندس ابزار دقیق باید بداند:

  1. فرآیند در داخل و خارج
  2. کالیبراسیون و اندازه گیری
  3. سیستم های کنترل DCS یا PLC
  4. تجزیه و تحلیل و تنظیم حلقه کنترل PID

علاوه بر لیست بالا، مهندسان ابزار دقیق بیشتر با تعمیر و نگهداری (یعنی تعمیر و نگهداری پیشگیرانه و تعمیر و نگهداری اصلاحی) ابزارهای میدانی سروکار دارند.

مهندسان ابزار همچنین از سیستم‌های کنترل یکپارچه مانند سیستم کنترل اولیه فرآیند (همچنین به عنوان DCS)، سیستم‌های خاموش کردن اضطراری (همچنین به عنوان SIS شناخته می‌شوند)، سیستم‌های آتش و گاز (FGS) مراقبت می‌کنند.

آنالایزرها، شیرهای کنترل، دستگاه های کاهش فشار و غیره نیز توسط مهندسان ابزار دقیق نگهداری می شوند.

ما می توانیم یک به یک در مورد هر موضوع مطالعه کنیم. این راهنمای ابزار دقیق را بخوانید .

نقل قول ابزار دقیق:

خدا  کنترل کننده PID است  و انسان بارهای فرآیند است.