انرژی آبی چه زمانی اختراع شد؟

توربین آبی چه زمانی اختراع شد؟

انسان ها هزاران سال است که از آب برای انجام کار استفاده می کنند. یونانیان بیش از 2000 سال پیش از چرخ‌های آب برای آسیاب کردن گندم به آرد استفاده می‌کردند، در حالی که مصریان از پیچ‌های آب ارشمیدس برای آبیاری در قرن سوم قبل از میلاد استفاده می‌کردند. Bernard Forest de Bélidor، پیشگامانه Architecture Hydraulique را نوشت .

در سال 1880، یک دینام که توسط یک توربین آبی هدایت می‌شد، برای روشنایی قوس الکتریکی – تکنیکی که در آن جرقه الکتریکی در هوا بین دو رسانا، نور تولید می‌کند – به سالن تئاتر و ویترین فروشگاه در گراند راپیدز، میشیگان استفاده شد. در سال 1881، یک دینام متصل به یک توربین در یک کارخانه آرد، روشنایی خیابان را در آبشار نیاگارا، نیویورک فراهم کرد. هر دوی اینها از فناوری جریان مستقیم استفاده می کردند.

پیشرفت در جریان متناوب، روشی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، امکان انتقال نیرو به فواصل طولانی‌تر را فراهم کرد و اولین تاسیسات تجاری ایالات متحده را آغاز کرد: یک نیروگاه برق آبی جریان متناوب در نیروگاه Redlands در کالیفرنیا در سال 1893. نیروگاه Redlands از چرخ‌های آبی پلتون استفاده کرد. انرژی خود را از آب میل کریک و یک ژنراتور سه فاز تامین می‌کند که از انتقال یکنواخت برق اطمینان می‌دهد.

در قرن گذشته، تعدادی از نوآوری ها باعث شده است که انرژی آبی به بخشی جدایی ناپذیر از ترکیب انرژی های تجدیدپذیر در ایالات متحده تبدیل شود. با این جدول زمانی درباره 100 سال گذشته انرژی آبی بیشتر بدانید.