تصفیه آب دریا، آب فرآیندی را برای نیروگاه تولید می کند

اولترافیلتراسیون آب دریا با کیفیت پایین را برای نمک زدایی به روش اسمز معکوس آماده می کند

UF قبل از اسمز معکوس برای نیروگاه

نیروگاه آتاقا در مصر آب خوراک خود را از دریای سرخ تامین می کند.

یک نیروگاه در مصر نیاز به استفاده از آب دریا از دریای سرخ مجاور به عنوان آب تغذیه برای فرآیندهای کارخانه خود داشت. این مطالعه موردی نشان می‌دهد که فلوئنس چگونه یک کارخانه جدید معدن‌زدایی آب دریا را طراحی و ساخته است که شامل پیش تصفیه اولترافیلتراسیون ، اسمز معکوس و تبادل یونی بستر مخلوط می‌شود.

زمینه

زمانی که وزارت برق مصر تصمیم به افزایش ظرفیت تولید برق این کشور گرفت ، نیروگاه آتاقا در دریای سرخ برای توسعه برنامه ریزی شد. هدف این بود که یک کارخانه جدید و پیشرفته معدنی سازی آب ساخته شود که از آب تغذیه دریای سرخ برای تولید آب فوق خالص برای تولید بخار و سایر فرآیندهای کارخانه استفاده کند. پیمانکار عمومی مسئول کارخانه جدید فلوئنس را برای طراحی، تامین و راه اندازی کارخانه انتخاب کرد.

چالش ها

این پروژه چندین چالش را به همراه داشت. اول، وزارت برق برنامه بسیار فشرده ای را برای تکمیل ساخت و ساز صادر کرد. دوم، آب دریا خام کیفیت بسیار پایینی داشت، با سطوح بالایی از آلاینده‌ها و سطح کل جامدات محلول (TDS) اغلب به 42000 ppm می‌رسید.

راه حل ها

تیم طراحی فلوئنس تصمیم به پیاده‌سازی سه قطار مستقل و کاملاً خودکار با سیستم کنترل اضافی گرفت. یک مرحله پیش تصفیه اولترافیلتراسیون برای حذف آلاینده ها قبل از مرحله اسمز معکوس انتخاب شد.

تیم پروژه فلوئنس همچنین یک برنامه تهاجمی با ضرب الاجل های مشخص برای هر کار و نصب ایجاد کرد. در نتیجه، این شرکت توانست اولین قطار را در چهار ماه و دو قطار بعدی را تنها دو ماه بعد تحویل دهد.

کارخانه نهایی آب دریا از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • پیش تصفیه آب دریا با استفاده از فیلتراسیون دیسکی و اولترافیلتراسیون (UF) با ظرفیت 10800 متر مکعب در روز
  • سه سیستم مستقل برای اسمز معکوس آب دریا (SWRO) با ظرفیت 1500 متر مکعب در روز هر کدام
  • سه سیستم اسمز معکوس آب شور گذر دوم (BWRO) با ظرفیت هر کدام 1200 متر مکعب در روز
  • سه سیستم بازسازی چند بستر مخلوط (MB) با ظرفیت 1200 متر مکعب در روز هر کدام
  • سیستم خنثی سازی آب
نتایج

نیروگاه آتاقا توانست طبق برنامه زمان بندی شده از نیروگاه جدید معدن زدایی آب دریا استفاده کند. با دو قطار مستقل که همیشه در حال حرکت هستند و یکی در حالت آماده به کار است، این نیروگاه می تواند آب غیر معدنی را با نرخ درخواستی (3×1200 مترمکعب در روز ) تولید کند.

معدنی سازی آب دریا برای مصارف صنعتی

اگر مایلید در مورد محلول های تصفیه آب فوق خالص و آب شیرین کن فلوئنس بیشتر بدانید، لطفاً با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در مورد پروژه بعدی خود صحبت کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در Water