نشت گاز را به سرعت در تاسیسات خود تشخیص دهید

نشت گاز می تواند به سرعت به یک فاجعه بزرگ در تاسیسات شما تبدیل شود. در Carotek، ما راه‌حل‌هایی با محصولاتی ارائه می‌کنیم که می‌توانند سطوح گاز خطرناک را در تأسیسات شما نظارت و تشخیص دهند و از بلایای نشت گاز جلوگیری کنند.   این مقاله راه حل های نظارت بر گاز برای تاسیسات آب و فاضلاب و همچنین دیگ بخار گاز و اتاق های مکانیکی را توضیح می دهد.

چه نوع خطرات گازی در نیروگاه ها نیاز به نظارت دارند؟

3 خطر اولیه گاز وجود دارد که توصیه می کنیم نظارت داشته باشید. قابل اشتعال، سمی و خفه کننده (کاهش اکسیژن). بیایید ابتدا در مورد این موارد بیشتر بدانیم.

تشخیص گاز قابل اشتعال

گازهای قابل اشتعال مانند متان، هیدروژن، پروپان هنگامی که با ترکیب مناسب منبع احتراق، اکسیژن و سوخت به شکل گاز یا بخار ترکیب شوند، وسایل لازم را برای ایجاد آتش سوزی یا انفجار فراهم می کنند. حداقل غلظت گاز یا بخار قابل احتراق لازم برای پشتیبانی از احتراق آن در هوا به عنوان حد پایین انفجاری (LEL) تعریف می شود. در زیر این سطح، مخلوط گاز برای سوزاندن آنقدر “لاغر” است. حداکثر غلظت گاز یا بخاری که در هوا می سوزد به عنوان حد بالای انفجار (UEL) تعریف می شود. بالاتر از این سطح، مخلوط برای سوزاندن آنقدر “غنی” است. محدوده بین LEL و UEL به عنوان محدوده قابل اشتعال برای آن گاز یا بخار شناخته می شود.

تشخیص گاز سمی

گازهای سمی مانند مونوکسید کربن، دی اکسید نیتروژن، آمونیاک، سولفید هیدروژن سمی هستند و در سطوح بسیار پایین برای زندگی خطرناک هستند. برخی از گازهای سمی بوهای مشخصی دارند (H2S، NH3) و برخی دیگر اصلاً بو ندارند (CO). سطوح بسیار پایین استنشاق، بلعیده یا جذب شده از طریق پوست اثرات نامطلوبی از قرار گرفتن در معرض دارد.

پایش گاز خفگی (کاهش اکسیژن)

گازهایی مانند اکسیژن، دی اکسید کربن، نیتروژن، هلیوم، آرگون خطرات منحصر به فردی ایجاد می کنند. در جایی که سطح اکسیژن بیش از حد غنی است، محیط ها پتانسیل تبدیل شدن به یک محیط انفجاری را دارند. در جایی که سطح اکسیژن خیلی کم است، افراد در محیط ممکن است در معرض خفگی قرار گیرند.

تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب تشخیص گاز

تاسیسات تصفیه آب و فاضلاب، آب آلوده را می گیرند و آن را از نظر زیست محیطی ایمن می کنند. آب تصفیه نشده حاوی مواد شیمیایی، روغن ها و فضولات انسانی است و برای تصفیه از طریق یک فرآیند تصفیه می گذرد. در تصفیه آب از مواد شیمیایی و سمومی استفاده می شود که می تواند تهدیدی بالقوه برای پرسنل تاسیسات و همچنین ساختمان تاسیسات باشد.

گازهای سمی و قابل احتراق یکی از بزرگترین تهدیداتی هستند که از فرآیند تصفیه آب ناشی می شوند. در سرتاسر این امکانات، فضاهای بسته ای را خواهید یافت که ممکن است این گازها در آن ته نشین شوند. پایش مداوم گازها به یکی از پروتکل های ایمنی اصلی در این تاسیسات تبدیل شده است.

چرا از سیستم تشخیص گاز استفاده کنیم؟

  1. ایمنی – نظارت مستمر در محیط‌های خطرناک تأیید قبل از ورود را برای شرایط ورود ایمن فراهم می‌کند. نظارت شخصی ایمنی کارگران را هنگام حرکت در یک محیط بالقوه خطرناک شرایط متغیر تضمین می کند.
  2. کاهش خطر – وجود یک سیستم تشخیص گاز می تواند به کاهش اثرات خوردگی روی تجهیزات شما از طریق اطلاع از حضور گاز و ارائه کنترل تهویه کمک کند.
  3. انطباق – سیستم‌های تشخیص گاز ثابت نظارت مستمر را فراهم می‌کنند تا از انطباق با مقررات فدرال و محلی اطمینان حاصل کنند.

خطرات رایج گاز تاسیسات تصفیه آب و فاضلاب در زیر بر اساس نوع خطر گاز فهرست شده است. حوزه قضایی محلی شما یا پرسنل ایمنی در محل شما می توانند توصیه کنند که در این مکان ها چه مواردی را نظارت کنید.

  • گازهای قابل احتراق – متان، پروپان، هیدروژن، بوتان و غیره.
  • کاهش اکسیژن – گازهای بی اثر
  • گازهای سمی – مونوکسید کربن، سولفید هیدروژن، کلر، دی اکسید گوگرد و غیره.
  • پرس کمربند
  • ضخیم کننده های درام
  • سانتریفیوژها
  • هاضم ها
  • ضخیم کننده های تسمه گرانشی
  • تاسیسات ذخیره لجن
  • چاه های مرطوب
  • چاه های خشک
  • مناطق صفحه نمایش نوار (نفوذ)
  • تاسیسات کوژن که در آن از بیوگاز برای تولید نیرو استفاده می شود
  • اتاق های کلر

محصولات توصیه شده برای تشخیص گاز آب و فاضلاب

محصولات طبقه بندی شده (کلاس 1. Div1.، Class 1. Div 2.، رتبه بندی NEMA) معمولاً توصیه می شوند. این سیستم های نقطه ثابت یا سیستم های بی سیم این قابلیت را دارند که گازها را به صورت 24 ساعته شناسایی کرده و در صورت لزوم گزارش دهند. در چهارچوب سیستم ثابت یا بی سیم، می توانید کنترل پنل، BAS را ببندید یا حتی به تنهایی از آنها استفاده کنید. TXP-T40، TXP-WTA، Alarm Controller و Wireless Controller همگی انتخاب های خوبی هستند.

مانیتورهای قابل حمل نیز معمولاً توصیه می‌شوند، زیرا زمانی که فردی در هوای بد قرار دارد یا در معرض خطر تنفس چیزی سمی است که می‌تواند کشنده باشد، زنگ خطر را در زمان واقعی ارائه می‌کنند. مانیتوری مانند PM400 چندین گاز مختلف را در یک زمان تشخیص می دهد و قابلیت ثبت داده ها/رویدادها را دارد. این ویژگی ثبت داده ها/رویدادها به پرسنل این امکان را می دهد که در صورتی که منطقه ای از تاسیسات در نقاط خاصی از عملیات خطرناک تلقی شود، به روز باشند.

دانلود راهنمای نظارت بر گاز آب و فاضلاب

مانیتورینگ و تشخیص گاز بویلر و اتاق های مکانیکی

اتاق های مکانیکی اغلب به عنوان فضاهای ناامن فراموش می شوند. از آنجایی که متان و/یا پروپان معمولاً برای گرمایش استفاده می‌شوند، نشت می‌تواند فاجعه‌بار باشد.

اگر گازها به طور کامل احتراق نشوند، یک گاز سمی مضر می تواند منجر به مونوکسید کربن شود. اگر غلظت آن به اندازه کافی زیاد شود، مسمومیت با مونوکسید کربن می تواند کشنده باشد.

چیلرها همچنین در اتاق‌های مکانیکی یافت می‌شوند و پتانسیل نشت گازهای مبرد را دارند و می‌توانند پرهزینه و بسیار خطرناک شوند.

کدهای جدید دیگ بخار برای نظارت و تشخیص گاز

بسیاری از ایالت ها قوانینی را تصویب می کنند که نیاز به نظارت بر این محیط های بالقوه خطرناک در کارخانه های برق، اتاق های دیگ بخار و چیلر، اتاق های مکانیکی یا الکتریکی و اتاق های سوخت دارد. برای منطقه بازار کاروتک، گرجستان به طور خاص کدهای جدیدی را اتخاذ کرده است. برای راهنمایی در انتخاب محصولات مناسب برای مطابقت با کد جدید با Carotek تماس بگیرید.

کدهای جدید بویلر جورجیا را دانلود کنید

چرا یک سیستم تشخیص گاز را در یک اتاق دیگ بخار / مکانیک نصب کنیم؟

  1. ایمنی پرسنل – هر فردی در داخل ملک به طور بالقوه در معرض گازهای مضر است.
  2. ایمنی ساختمان y – تهویه مناسب و/یا بسته شدن شیر در سطوح پایین گازهای مضر یا انفجاری می تواند موقعیت های بالقوه خطرناک را از بین ببرد.
  3. صرفه جویی – نشت گاز بسیار گران است اما در صورت نظارت یا شناسایی می توان از آن جلوگیری کرد.

گازهای یافت شده

  1. مونوکسید کربن یکی از گازهای اصلی است که توسط یک دیگ معیوب منتشر می شود که در اثر احتراق ناقص ایجاد می شود. CO قاتل خاموش است زیرا هیچ بو و مزه ای ندارد و دیده نمی شود. بدون آشکارساز CO، یک فرد درمانده می شود. بر اساس مقاله ای از CDC، مسمومیت غیر عمدی و غیرمرتبط با گاز مونوکسید کربن یکی از علل اصلی مرگ و میر ناشی از CO است.
  2. مواد قابل احتراق مانند متان و/یا پروپان گازهای قابل احتراقی هستند که وقتی در معرض جرقه یا شعله قرار می گیرند و با مقدار مناسب اکسیژن مخلوط می شوند، می توانند انفجار ایجاد کنند. هنگامی که متان یا پروپان نظارت نمی شود، یک محیط بالقوه خطرناک و خطرناک ایجاد می کند.
  3. مبردها – مسمومیت با مبرد معمولاً در مکان هایی مانند فضاهای بسته یا اتاق های چیلر بسته رخ می دهد. علائم مسمومیت خفیف یا متوسط ​​شامل سردرد، حالت تهوع، استفراغ، سرفه و سرگیجه است. مسمومیت شدید می تواند کشنده باشد.

محصولات تشخیص گاز توصیه شده برای اتاق های دیگ بخار و مکانیک

آشکارسازهای گاز ثابت سری 6 و 12 Macurco راه حل های نجات جانی را با هدف محافظت از افراد و اموال ارائه می دهند. این آشکارسازهای گاز ثابت برای تشخیص، کاهش و اطلاع رسانی در سطح پایین طراحی شده اند. اجازه دهید این آشکارسازها با بستن دریچه‌ها، روشن کردن فن‌ها، درگیر شدن بوق‌ها و بارق‌ها، کار را برای شما انجام دهند و هنگامی که گازها به محدودیت‌های اصلی رسیدند، به پانل‌های آتش‌نشانی و سیستم‌های اتوماسیون ساختمان اطلاع‌رسانی می‌کنند. کنترلر تخصصی دیگ گاز ما خاموش شدن خودکار را در سطوح خاصی از گاز فراهم می کند.

محصولات تشخیص و مانیتورینگ گاز MACURCO

محصولات Macurco پیشرفته ترین تشخیص گاز و محافظت از کارگران و جامعه را از طریق سه راه حل محصول ارائه می دهند. این راه حل ها عبارتند از:

مانیتورهای گاز ثابت Macurco   – نوآورانه، استاندارد صنعتی برای سیستم‌های امنیتی، اتوماسیون ساختمان، سیستم‌های HVAC، ساختار پارکینگ، سردخانه، نوشیدنی‌ها و تشخیص CO2 رستوران.

TracXP برتر – مانیتورهای گاز بی سیم ثابت برای کاربردهای صنعتی.

نمایشگرهای تشخیص گاز قابل حمل AimSafety – برای نظارت شخصی بر گازهای خاص در محیط های بالقوه خطرناک.

دانلود راهنمای تشخیص گاز بویلر

مانیتورینگ گاز IIoT اتصال و اتوماسیون سیستم یکپارچه سازی

با گزینه‌های اتصال گسترده، محصولات ما می‌توانند به سیستم اتوماسیون ساختمان (BAS)، سیستم هشدار و یا مستقیماً به کنترل‌کننده‌های ما متصل شوند. تشخیص این گازهای مضر همزمان با سیستم هشدار است که برای هر کسی که در محل کار می کند اعلان حیاتی است. تله متری برای خط حصار یا نظارت بر موقعیت از راه دور در زمان واقعی نیز در دسترس است که باعث صرفه جویی در هزینه برای تسهیلات شما می شود.

درباره محصولات نظارت و تشخیص گاز MACURCO بیشتر بدانید

آیا می خواهید نظارت و تشخیص گاز را به سطح جدیدی ببرید تا از بلایای نشت گاز جلوگیری کنید؟

Carotek می تواند محصولات Gas Detection را برای تقریباً هر برنامه ای ارائه دهد. نمونه های دیگر عبارتند از:

نفت و گاز بالادست:سیمی و بی سیم CO2، CO، شعله، گازهای قابل اشتعال، H2S، SO2جریان میانی نفت و گاز:CO، شعله، گازهای قابل اشتعال، H2S، NH3، O2نفت و گاز پایین دست: CO، شعله، گازهای قابل اشتعال، H2، H2S، HF، NH3، O2، SO2پتروشیمی:Cl2، CO، شعله، گازهای قابل اشتعال، HCl، H2S، NH3، SO2پایانه ها:CO، شعله، گازهای قابل اشتعال، H2S، O2تاسیسات تصفیه آب و فاضلاب:Cl2، CO، گازهای قابل اشتعال (متان)، H2S، NH3، O2، O3، SO2پردازش مواد غذایی / ذخیره سازی سرد:Cl2، CO، CO2، H2، H2S، NH3، O2امکانات رندر:H2S، NH3، O2کارخانه های کاغذ سازی:Cl2، ClO2، CO، هیدروژن، H2S، SO2مدیریت پسماند:CO، CO2، گازهای قابل اشتعال (متان)کشاورزی:CO، CO2، گازهای قابل اشتعال، NH3امکانات تعمیر و نگهداری خودرو:CO، شعله، گازهای قابل اشتعال، H2، NO، NO2، SO2آشیانه های هواپیما و امکانات نگهداری:CO، شعله، گازهای قابل اشتعالتولید برق:CO، شعله، گازهای قابل اشتعال، H2، NH3، NO2، SO2خودروسازی:CO، شعله، گازهای قابل اشتعال، NO، NO2، SO2مناطق متان:گازهای قابل اشتعال (متان)تولید عمومی:CO، CO2، شعله، گازهای قابل اشتعال، H2، H2S، HCl، HF، NH3، O2، SO2انبارداری:CO، شعله، گازهای قابل اشتعال، NO2، SO2امکانات منبع تغذیه پشتیبان:H2دریایی:CO، CO2، شعله، گازهای قابل اشتعال، H2S، O2امکانات ناوگان سوخت جایگزین:CO، شعله، گازهای قابل اشتعال، H2امکانات چاپ:شعله، گازهای قابل اشتعال (جوهر)مدیریت / واکنش اضطراری:Cl2، گازهای قابل اشتعال، HCl، HF، NH3، SO2اداره پست / امکانات حمل و نقل:CO، شعله، گازهای قابل اشتعال، NO2، SO2، متانداروها:شعله، گازهای قابل اشتعال